FANDOM

Wolf

Wolf

HP 8 (HeartHeartHeartHeart
Útočná síla Divoký: 2 (Heart
Ochočený: 4 (HeartHeart
Spawn Na trávě v lese nebo Taize.
Zkušenosti 1 - 3
Mod Vanilla

Wolf (vlci) jsou mobové, které je možné ochočit, pokud jim hráč dá kosti. Při vylézání z vody se otřepou do sucha. Vlci jsou 1 blok vysocí, 2 dlouzí a 1 širocí.

Stejně jako ostatní mobové jsou vlci zranitelní utopením, zavalením, pádem, kontaktem s kaktusy nebo lávou, jsou také poškozování pokud jsou zapáleni nebo pokud na ně zaútočí jiný mob.

Spawnování

Vlci se spawnují na všechny obtížnosti v lesních a sněžných biomech. Je také možné je spawnout za pomoci spawnovacího vejce v creative módu.

Chování a vzhled

Vlci se mohou nacházet ve třech stavech v závislosti na zacházení s nimi: divocí, nepřátelští a ochočení. Ochočení vlci mohou být rozmnožováni za pomoci vepřového masa (syrového nebo pečeného), syrového hovězího, Steaku, pečeného kuřete, syrového kuřecího a shnilého masa.

- „Divocí“ vlci mají bílou srst, a jejich oči mají jeden bílý a jeden černý pixel. Jsou neutrální a spawnují se ve smečkách po 1-8 kusech, občasně útočí ve skupině na blízké ovce. Náhodně popadaná vlna po okolí (obzvláště v Pine Forest biomu) je dobrá indikace možné přítomnosti vlků. Neochočení vlci naklání hlavu na stranu, čímž ukazují zájem o kost nebo maso hráče. Neochočení vlci se stanou nepřátelskými v případě, že na ně hráč zaútočí.

- „Nepřátelští“ vlci mohou být identifikováni díky neustálému vrčení a vzhledu: ocas se narovná, oči jim zrudnou, nakrčí se jim huba a zvýší se kontrast jejich srsti. Skupina se vrhne na hráče, který zranil člena smečky a nepřestanou dokud  hráč nezemře a nerespawne se.

- „Ochočení“ vlci (často nazývaní psi) se dají dobře rozlišit od divokých a nepřátelských díky očím, jejich oči vypadají mnohem méně agresivně (2 bílé pixely a 1 černý) a také mají červený obojek. Obojek může být obarven za použití jakéhokoliv barviva. Tento vlk poslouchá na příkaz zůstaň (sedne si) a druhým klikem následuj mě. Sedící vlci se nikdy nedespawnou.

Přátelští vlci občas také zaštěkají na blízké hráče, a zaútočí na všechny moby na které zaútočí hráč. (s výjimkou Creepera).

Pohyb a nebezpečí

V základu, ochočení vlci následují hráče ve volnějším režimu (drží se v okolí hráče), ale i když hráč zastaví vlci se potulují kolem hráče v jeho dosahu. Vlk může být uvázán na vodítko pravým klikem na něj s rybářským prutem v ruce. Nedávají si dostatečný pozor na oheň a lávu a občas se zapálí. Jsou schopni aktivovat Pressure Plate a tím omylem pustit moby do domu nebo odpálit pasti.

Vlci se mohou teleportovat k hráči pokud se mezi nimi udělá mezera větší než 20x20x10. Neteleportují se v případě pokud jim bylo nařízeno sednout si, pokud je ve vozíku, pokud je hráč v hluboké vodě (teleportují se po vystoupení), pokud jsou v okolí pouze transparentní bloky (led,sklo...) nebo pokud hráč projde portálem.

Boj

Ochočení vlci útočí na vše co zasáhne hráče. Pokud hráč zaútočí na moba a poté se soustředí na dalšího, vlk bude útočit na prvního dokud jeden z nich nezemře. Armáda vlků může být silná, ale jsou limitováni prostorem kolem moba na kterého mají útočit. Nedoporučuje se chodit do boje s více jak 8 vlky, protože Creeper může zabít/zranit většinu z nich. Nejlepší jsou v boji s kostlivci a Zombie, mají trochu problémy s pavouky. Jeskynní pavouci nemohou vlky otrávit. Vlci zaútočí na Endermana , ale budou jistě zraněni. Ochočení vlci nemají skoro žádný efekt na Creepery, Slimey a Magma Cube.

Ochočení, léčení a krmení

Vlk může být ochočen pokud mu dáte kosti. Ochočený už si žádné další kosti nevezme. Někdy může být potřeba na ochočení až 12 kostí.

Vlkův ocas se zvedá a klesá v závislosti na jeho zdraví, pro kompletní uzdravení je zapotřebí mu dát 6 syrových kuřat, 5 syrových kousků vepřového, 4 kusy syrového hovězího, 3 shnilá masa nebo 2 kusy uvařeného masa (jakéhokoliv). Jelikož Divocí vlci mají menší život, je jejich ocas o poznání níže než u ochočených.

Množení

Vlky je možné množit jakýmkoli masem pokud má plný život. Pokud máte 2 vlky je množení nejlepší způsob jak si udělat armádu vlků, vlci se nerodí s plným životem proto je nutné je ještě nakrmit. Nejlepší krmení je shnilé maso, protože hráč pro něj nemá větší využití a vlkům nevadí.

Vlčata se liší od rodičů tím, že mají slabší útok, menší tělo v porovnání s hlavou, vyšší tón štěkotu a neumí plavat v hluboké vodě. Pokud jsou rodiče různí jejich vzhled je určen náhodně.