Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Wither

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Wither

Wither

HP 300 (Heart × 150
Výdrž Armoru ArmorArmor
Útočná síla Easy: 5 (HeartHeartHalf Heart
Normal: 8 (Withered HeartWithered HeartWithered HeartWithered Heart
Hard: 12 (Withered HeartWithered HeartWithered HeartWithered HeartWithered HeartWithered Heart
Spawn Postaveno hráčem
Dropy Grid Nether Star 1
Zkušenosti 50
Mod Vanilla

Wither je vznášející se 3-hlavý, nepřátelský mob kostlivého vzhledu. Je to druhý Boss, který se objevuje v Minecraftu.

Spawnování

Withera je možné spawnout ve hře způsobem podobným spawnování Iron Golema. Položte 4 Soul Sandy ve tvaru T a na vrchní 3 položte 3 lebky Wither kostlivců. Nemůže být vytvořen pomocí Pistonů. A také poslední položený blok musí být jedna z vrchních lebek.

Po spawnutí začne Wither modře blikat a růst spolu s nabíhajícími životy. V tomto stavu se Wither nemůže hýbat, útočit a nemůže být zraněn. Jakmile tato fáze skončí Wither vybouchne velikou explozí a ničí blízké bloky. Doporučuje se v této fázi hráči držet si odstup a připravit se na následující souboj.

WitherSetup
Sestavení Withera

Chování

Wither se chová nepřátelsky k hráčovi a ke všem mobům vyjma nemrtvých (kostlivci, Zombie, atd…) Pokud je spawnut v Endu, bude útočit na blízké Endermany a pokud nebudou v dosahu začne pronásledovat draka samotného.

Wither se může pohybovat velmi rychle, jakmile spatří moba, zaútočí projektilem nazývaným „Wither Skull“ (Wither lebka). Lebky se pohybují pomalu a dávají Withered efekt na normal a hard obtížnosti. Tento efekt je podobný jedu s tím rozdílem, že zatmaví hráči health bar a není vidět zdraví a také vás může zabít.

Každá hlava funguje samostatně takže Wither může útočit až na 3 cíle současně. Wither potřebuje prostor alespoň 5 bloků vysoký, aby se vešel, ale nemůže být udušen v menších místnostech. Navíc každých pár vteřin Wither zničí blok kterého se dotkne, vyjma Bedrocku a End Portal Frame.

Jakmile klesne Witherův život na půlku Wither dostane „Wither armor“ efekt, jenž ho dělá imunním vůči šípům a lektvarům. Efekt vypadá podobně jako efekt u nabytého Creepera. Jakmile je Wither v tomto stavu tak nemůže létat. Zraňují ho léčící a zraňující lektvary. Wither se také léčí rychlostí 1 hp každých 20 ticků (1 vteřina).

Wither Lebka

Wither střílí Wither lebky, které vypadají jako zmenšená hlava Withera a dokáže je střílet celkem v rychlém sledu. Při kontaktu lebka exploduje s výbuchem menším než TNT. Lebka dává Wither efekt a pokud zasáhne přímo tak vyléčí Withera za 5 hp. Jsou dva druhy Wither lebek, rychle letící černá a pomalu letící modrá. Obě mají sílu výbuchu 1 stejně jako firebally Ghasta, ale modrá má speciální vlastnosti.

Černá lebka má normální výbuch, který nezničí bloky s Blast Resistance 20 a více. Takže Cobblestone a další bloky, které nezničí Ghast tomuto výbuchu odolají. Modrou lebku Wither střílí pouze na obtížnost normal a více pokud je Wither v klidu (hráč není v jeho dosahu). Tato lebka je schopna ničit i Obsidian.

Boj

Jelikož Wither dokáže velice zraňovat doporučuje se mít diamantový meč (pokud možno s Enchantem Smite a Knockback), health a strenght lektvary, jedno nebo dvě zlatá jablka, luk (s power, punch nebo infinity) a diamantové brnění (blast resistence, Protection). Pokud nemáte na luku infinity enchant vemte si také stack šípů. Fire enchant na Withera nefunguje.

Pokud spawnete Withera v místnosti tak jsou 3 Iron Golemové schopní ho zabít bez pomoci hráče, ale pozor pokud si vezmete spoustu vlků/sněžných golemů, jednak je rychle zabije výbuch a Wither efekt a také se zabíjením Wither léčí.