Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Wheat

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Wheat

Wheat

Typ Food
ID 296
Obnovitelný Ano
Stackovatelné Ano (64)
EMC hodnota 24
Mod Vanilla

Wheat (pšenice) je item, který lze získat při farmaření (zasazování Seeds). Seedy se dají získat při zničení vysoké trávy. Po sklizení se wheat používá při craftění chleba a je také nezbytný při výrobě dortu a sušenek.

Když ze seedů vyroste obilí, po sklizení dostanete 1 kus Wheat a 0-3 kusy seedů. Toto dělá z farmaření skvělý, jednoduchý a rychlý způsob obživy. Mějte na paměti, že pokud skočíte (byť jen omylem) na nevyrostlý wheat, zničí vám celý block a můžete sázet znova. Rovněž i mobové se mohou dostat do vaší zahrádky, proto se vyplatí oplocení a hodně světla (Torch). Wheat se také používá při rozmnožování ovcí, krav, a Mooshroom Cow tím způsobem, že vezmete do ruky obilí, vyberete k sobě 2 stejné druhy zvířete a kliknete na ně tímto itemem. Nad jejich hlavami budou problikávat srdíčka.

Recepty

Crafting GUI.png

Wheat

Wheat

Wheat

Bread

Crafting GUI.png

Milk

Sugar

Wheat

Milk

Egg

Wheat

Milk

Sugar

Wheat

Cake

Crafting GUI.png

Wheat

Wheat

Wheat

Wheat

Wheat

Wheat

Wheat

Wheat

Wheat

Hay Bale

Crafting GUI.png

Wheat

Cocoa Beans

Wheat

Cookie

GridNumbersCSS

Účinnost a porovnání

Wheat se využívá jako ingredience pri craftění hned několika zdrojů potravy. Tato tabulka porovná každou jednotku hungry baru získanou z 1 kusu Wheat, záleží do jakého receptu jej využijete: 

Methoda Průměrné doplnění hladu za jedno použité obilí Poznámky
Množení krav nebo Mooshroom Cow 2.00 Dostanete také jednu Leather za každé obilí, ale je potřeba palivo k upečení Steaku
Crafting Cookie 4.00 Potřeba Cocoa Beans
Crafting Cake 2.00 Potřeba Egg, Milk a Sugar
Crafting Bread 0.83

Podle statistik se nejvíce vyplatí. když budete používat obilí na křížení krav. Nejen, že jejich maso vám doplní nejvíce hungry baru, ale rovněž jejich Leather se používá při výrobě knih, ze kterých potom vyrobíte Bookshelf, které nakonec využijete pro Enchantování vlastních itemů.

Zajímavosti

  • Použitím pšenice na křížení zvířat a pojídání jejich masa vám dodá více hungry baru, než kdyby jste jej použili na výrobu Bread.
  • 2-3 kusy Bone Meal mohou být použity k růstu Wheat již od semínka.
  • Držením obilí v ruce zapříčiní to, že pokud se ve vaší blízkosti nacházejí zvířata (krávy, ovce atp.) budou vás následovat, což využijete při jejich chytání a následně i jejich rozmnožování.

Also on Fandom

Random Wiki