Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

TNT

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

TNT
TNT
Typ Pevný Block
ID 46
Obnovitelný Ano
Stackovatelné Ano (64)
EMC hodnota 964
Mod Vanilla

TNT (Trinitrotoluene) je vysoce destruktivní block, který po aktivaci vybouchne. TNT se používá k rychlému zničení velkého množství blocků nebo struktur. Můžete ho také použít i jako zbraň k zranění nebo zabití hráčů.

Crafting

Crafting GUI.png

Gunpowder

Sand

Gunpowder

Sand

Gunpowder

Sand

Gunpowder

Sand

Gunpowder

TNT

Recepty

Crafting GUI.png

TNT

Minecart

Minecart with TNT

Minecraft-tnt-explosion
TNT exploze

Vlastnosti explozí

TNT může být aktivováno:

Po aktivaci se z TNT stane "Aktivované TNT", začne blikat bíle (ve tmě černě) a po 4 vteřinách exploduje. Jakmile jednou aktivujete TNT nelze tento proces zastavit. Při aktivaci také TNT trošku poskočí a pokud je ve vzduchu začne na něj působit gravitace a spadne dolů.

Mnoho blocků odolá výbuchu TNT a může tak ochránit hráče. Pro ochranu můžete použít Obsidian, Bedrock nebo kapaliny (Lava, Voda). Na principu nezničitelnosti vody fungují TNT kanony.

Využití

TNT můžete použít k mnoha způsobům. Nejčastěji se využívá k pastím, TNT kanonům nebo k obraně obydlí. Společně s Pressure Plate vytvoříte tak vlastní spouštěč. Pokud vykopete 2 blocky do země, položíte dolů TNT a nad něj nějaký block s gravitací (písek, Gravel) a na něj Pressure Plate vytvoříte tak dokonalou minu, ze které se oběť nedostane.

Těžba

Těžba pomocí TNT je velmi rychlá, ale ne moc efektivní. TNT po explozi zničí kompletně 70% blocků. Proto je dobrý s ním těžit Cobblestone nebo blocky s nízkou Blast Resistancí.

Kanony

TNT kanony jsou založeny na vodě, která zabraňuje destrukci samotné stavby. V princip funguje odpálení několika TNT zároveň a těsně před jejich výbuchem se odpálí další TNT, které je před ostatními a je postavené o něco výše (třeba na [[Slabs|slabu). Exploze způsobí odhození druhého TNT, které exploduje až daleko od kanonu (záleží na pozici a stavbě samotného kanonu).

Tutoriál na TNT kanon naleznete zde.

Zajímavosti

  • Aktivovaný TNT spadne 77 blocků než exploduje.
  • Zničením TNT je slyšet stejný zvuk jako při ničení Grass Blocku.
  • Detonací velkého množství TNT můžete způsobit lagy Minecraftu, serveru nebo i crash klienta.
  • TNT je jediný block, který můžete rozbít na jednu ránu.

Also on Fandom

Random Wiki