Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Sponge

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Sponge

Sponge

Typ Pevný Block
ID 19
Stackovatelné Ano (64)
EMC hodnota N/A
Mod Vanilla

Sponge (houba) je pozoruhodný block z Classic a Indev verze. Je schopen zrušit vodu v rozmezí 5x5x5 blocků.

V Minecraft verzích počínaje s Alpha verzí byla výhradně používána jako dekorativní block a dala se POUZE získat přes Creative Mode nebo NEI.

Od Bety 1.8 je Sponge block dostupný k využití v Creative Modu. Sponges nelze získat v Survival modu, pokud ovšem nepoužijete cheaty.

Vlastnosti

Sponge nepotřebují světlo k přežití a nerozkládají se (sponges byly používány k rozkladu v updatu 0.0.19a, ale to bylo změněno během 50 minut po vydání tohoto updatu).

Využití (Classic a Indev)

Jako výpomoc při stavbě

Sponge lze umístit v podzemních komplexech na rychlé zničení vody (podzemní jezírka a prameny). Díky jejich rychlé funkci je možno v poměrně krátké době uskutečnit všechny své plány s vyčištěným místem na stavbu podzemních komplexů, domečků atd. Poté, co hráč dokončí stavbu, Sponge lze lehce odstranit.

Jako opatření proti griefu

Sponge je možné schovat do zdí, podlah atd. jako ochrana proti grieferům. Toto může zmást a zpomalit griefery, když se snaží zaplavit podzemní komplexy. Díky tomu máte více času k jejich dopadení a zastavení.

Also on Fandom

Random Wiki