Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Spider

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Spider

Spider

HP 16 (HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
Útočná síla Easy: 2 (Heart
Normal: 2 (Heart
Hard: 3 (HeartHalf Heart
Spawn Light level 7 nebo menší, 3x3x2 místa na pevných blocích, nespawnuje se na Slabech.
Dropy Grid String (0-2) po zabití
Grid Spider Eye (0-1) po zabití hráčem
Zkušenosti 5
Zvuky Spider
Smrt

Spider (Pavouk) je při vysokém Light Levelu neutrální a stává se vůči hráči agresivní při temných a nočních hladinách světla. Jsou schopni vidět hráče skrze pevné bloky. Jsou 2 x 2 x 1 blok velcí s nahnědlou kůží a červenýma očima které ve tmě svítí. Díky jejich rozměrům nejsou pavouci schopni projít průchodem 1 blok širokým jako ostatní mobové, ale mohou prolézt průlezy 1 blok vysokými a 2 širokými, neprojdou dírou která je pouze 1 blok široká a 1 blok vysoká. Pavoučí syčivé zvuky upozorňují hráče na pavoukovu přítomnost. Na rozdíl od Zombie a Kostlivců, pavouci přes den nehoří, pouze se stanou neutrální.

Je zde 1% šance že se pavouk spawne s kostlivcem na zádech a vytvoří tak duo Spider Jockey.

Varianta pavouka známá jako Cave Spider spawnující se v opuštěných dolech jsou menší a schopni otrávit svou oběť jedem.

Využití

Pavouci jsou zdrojem Stringů, což je klíčová přísada při výrobě luků a rybářského prutu. Je zde také možné zkombinovat 4 stringy do bílé vlny, ale vzhledem k nebezpečnosti pavouků a jejich nízkého počtu je jednodušší chovat ovce. Každý pavouk po zabití dropuje 0-2 kusy stringů a pokud ho zabije hráč tak dropne i pavoučí oko.

Dungeony které obsahují pavouky mohou být naplněny kaktusy pro úspěšné farmení stringů, jelikož jejich šířka jim nedovoluje projít okolo kaktusů posazených blok od sebe.

Chování

Pavouci jsou agresivní jakmile je světlo kolem nich na levelu 9 a níže. Pokud je naleznete v oblasti s vyšší hodnotou světla budou neutrální dokud je hráč nepraští, pak chvilku po hráči půjdou dokud se nestanou opět neutrální.

Pavouci jsou schopni lézt po stěnách a dalších překážkách stejně jako by na nich byli žebříky. Pavouci nejsou schopni na stěnách lézt do stran a nelezou po stropě. Jakmile tedy dáte kolem stropu vyčnívající blok pavouk nebude schopen kolem něj prolézt a počkat si na hráče až vyleze ze svého úkrytu.

Ačkoli sami nejsou jedovatí jsou imunní vůči jedovým Splash Potionům.

Boj

Jelikož jsou schopni skákat a hýbat se skoro stejně rychle jako hráč, neměli by být pavouci podceňováni. Pro boj s nimi by jste měli nosit brnění a alespoň železný meč nebo luk. Luk je doporučovaný, protože dokáže zranit pavouka na vzdálenost a zároveň je pavouk relativně velký cíl. Pokud používáte meč je dobré couvat před pavoukovými skoky a sekat.

Také je možné udělat 2 bloky hluboký zákop a zabíjet pavouky zespodu v bezpečí před jejich útoky.

Proti pavoukům je účinný enchant Bane of Anthropods.

Also on Fandom

Random Wiki