Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Sheep

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Sheep
Sheep
Baby Sheep
HP 8 (HeartHeartHeartHeart
Spawn Ve světě na místech s více jak 2 blocky místa
Dropy Grid White Wool (1) po smrti (1-3) po ostříhání
Zkušenosti 1-3
Zvuky Zranění/Smrt
Mod Vanilla

Ovce jsou pasivní mobové, kteří hráče zásobují vlnou při stříhání nebo zabití. Vlna se dá na ovcích barvit jakoukoli ze 16 barev kdy pak po ostříhání padá barevná vlna. Ovce jsou 1.25 bloku vysoké, 0.625 široké, 1.4375 bloku dlouhé a přírodně se spawnují bílé, černé,šedé, světle šedé, hnědé a růžové. Zabití dospělé ovce dropne 1 blok vlny, ostříhání 1-3 vlny při každém stříhání. Zabití jehněte nedropne nic.

Vzhled

Většina ovcí se spawnuje s bílou vlnou. Ostatní možné barvy při spadnutí jsou černá, šedá, sv.šedá, hnědá a růžová vlna. Mají světlou kůži a růžový flíček na obličeji, jestli je to pusa nebo nos se neví.

Použití

Vlnu je nejjednodušší získat z ovcí, protože plést vlnu ze Stringů je zdlouhavé a nebezpečné. Vlnu je možné ostříhat z ovcí pomocí nůžek nebo zabitím ovce. Stříháním ovce získáte 1-3 vlny při každém stříhání, pokud poté ovce sní trávu (změní ji na hlínu), tak jí vlna doroste. Může jíst i vysokou trávu. Jehňata jedí trávu rychleji než ovce.

Pokud je ovce zabita dropuje pouze 1 blok vlny. Je možné vlnu vycraftit pomocí 4 stringů. Ale je mnohem bezpečnější stříhat ovce než stále hledat a zabíjet pavouky.

Jelikož postele jsou pro hru důležité, je chytré najít ovce hned zpočátku survival modu. Bez postele může být čekání doma přes noc na ráno zdlouhavé a někdy i nebezpečné.

Blok vlny může být za použití barviva obarven na barevnou vlnu. Ale výhodnější je obarvit ovci ještě před samotným stříháním, jelikož jí barva vlny zůstane a opět doroste barevná.

Chování

Ovce jsou považovány jako jedny z jednodušších mobů ve hře a klidně skočí do lávy. Stejně jako ostatní mobové se toulají po okolí, spawnující se ve stádech po 2-8. Jejich bečení může být slyšet i z větší vzdálenosti. Pokud narazí na překážku snaží se ji přeskočit i když to často ani není možné.

Ovce umí plavat a nesnaží se vyhýbat vodě, takže je celkem běžné stádo ovcí cachtající se v moři. Barva ovce nemá žádný vliv na jejich chování. Ovce jedí trávu a mění ji tím na hlínu. Skupina vlků může zaútočit na osamělou ovci. Pokud se snažíte odvléci ovci za účelem množení nebo stříhání budou vás následovat dokud budete držet v ruce obilí.

Množení

Ovce mohou být množeny za pomoci obilí a to každých 5 minut. Pokud rodiče mají „kompatibilní“ barvu (kombinace jejich barev vytvoří novou barvu), poté jehně bude mít tuto barvu (například modrá a bílá ovce vytvoří světle modré jehně). Jinak bude mít jehně barvu jednoho z rodičů s tím že nezáleží na tom jestli byla ovce ostříhaná nebo ne. Toto může být použito k získání vysokého počtu barevné vlny.

Also on Fandom

Random Wiki