Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Pig

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Pig

Pig

Babypig
HP 10 (HeartHeartHeartHeartHeart
Spawn Pevné blocky s (minimálně) dvěma blocky místa na výšku.
Dropy Grid Raw Porkchop (1-3) po smrti
Grid Cooked Porkchop (1-3) po smrti ohněm
Grid Saddle (1) Pokud je osedlán
Zkušenosti 1 - 3
Zvuky Zvuk
Smrt
Mod Vanilla

Prase je pasivní mob, který dropuje vepřové maso - obnovitelný zdroj jídla. Za použití správných prostředků se dá použít i k dopravě. Prase je 0.875 bloku vysoké, 0.650 bloku široké a 1.3 bloku dlouhé.

VzhledEdit

Prasata mají růžovou kůži a velký rypák. Jejich oči se skládají z jednoho černého a jednoho bílého pixelu, což vytváří šilhající efekt. Mají krátký zakroucený ocásek a vystupující nozdry.

VyužitíEdit

Z každého zabitého prasete padají 1-3 vepřové kousky.Při upálení padají rovnou 1-3 upečené vepřové kousky. Prasata se dají použít také jako řízený dopravní prostředek za použití Sedla a Carrot on a Stick.

ChováníEdit

Prasata se toulají po světě ve skupinách po 3 - 4, ačkoli je možné narazit i na mnohem větší počet, pokud se spojí několik skupin dohromady. Pokud narazí prase na překážky většinou se to snaží vyřešit hopsáním nahoru a dolů s cílem přeskočit překážku, ať už je to možné či nikoliv. Nesnaží se držet mimo vodu, pohupují se na hladině, aby se neutopili. Navigování prasat je podobné jako u ostatních pasivních mobů, vyhýbají se vysokým pádům a obcházejí překážky. Pokud jsou vedeni mrkví "zapomínají" své navigační schopnosti a občas se zaseknou na druhé straně bloku než aby ho obešli a slepě vejdou do ohně nebo skočí ze skály.

Pravým kliknutím na prase  za držení sedla, může hráč prase osedlat a vozit se na něm. Carrot on a Stick umožňuje prase kontrolovat a směrovat ho ve směru mrkve. (Což znatelně zjednodušuje získání achievementu "When Pigs Fly" - Až budou prasata létat.)

Prasata mají tendenci pohybovat se častěji po menších úsecích, směrem k Severo-Východu. Prasata mohou být natlačena do Minecartu za účelem jejich transportu na delší vzdálenost. Nemohou být natlačena do lodí.

Při zásahu bleskem se prase změní v Zombie Pigmena. Což se stává velmi vzácně, jelikož ve světě není mnoho bouří a prase je velmi malý cíl pro blesk. Selátko zasažené bleskem se také změní v Zombie Pigmena. Osedlané prase na kterém sedí hráč se mění také, přičemž hráč dostane zásah za 2 a půl srdce a bude sražen z prasete.

Prasata mohou být rozmnožována  použitím mrkve. Trvá 5 minut než může být proces rozmnožování znovu započat, což se týká všech domácích zvířat. Trvá celý Minecraft den (20 minut) než mládě dospěje. Vzhled selátek je podobný vzhledu rodičů, mají stejně velkou hlavu, ale znatelně menší tělo. Selátka se většinou drží u rodičů dokud nedospějí.

Osedlání PraseteEdit

Osedlaná prasata se dají „řídit“ za použití Carrot on a Stick. Rozjíždějí se pomalu, ale mohou dosáhnout rychlosti až 5 bloků za vteřinu. Prasata skákají a mohou lézt na žebříky a schody.Nereagují na mrkev pokud jsou ponořeni ve vodě. Při jízdě prase mrkev „ukusuje“, což se projevuje klesáním trvanlivosti Carrot on a Stick. Kliknutí pravým myšítkem donutí prase na zrychlit, ale při tom sežere čtvrtku durability z Carrot on a Stick. Není třeba mrkev držet pokud prase uhání, což umožňuje bojovat při jízdě s ostatnímy moby nebo hráči. Obdržená damage jde celá hráči, pokud jezdec omylem netrefí prase.

Also on Fandom

Random Wiki