Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Oil

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Oil
Oil
Typ Kapalina
ID N/A
Nástroj Grid Bucket
Stackovatelné Ne
EMC hodnota N/A
Mod Build Craft 3

Oil (ropa) je černá kapalina, přirozeně se nacházející ve světě (převážně v pouštích). Lze ji nabrat kbelíčkem. Ropa se používá jako palivo pro Combustion Engine. Může být upravena na Fuel, která je více efektivní.

Ropu lze vypumpovat pomocí Pumpy a následně transportovat Waterproof trubkami.

Spawnování ropy

SmallOil
Malé naleziště ropy.

Ropa se spawnuje náhodně po celém světě ve všech biomech a také i ve vodě. Nejčastěji ji můžete nalézt v poušti nebo oceánu. Ropa se spawnuje ve 3 velikostech.

  • Malé naleziště: Obsahuje až 16 kbelíčku ropy. Nejčastěji je naleznete v pouštích. Mají 3% šanci na vygenerování. Objevují se ve formě malých jezírkách bez gejzírů.
MediumOil
Středí naleziště ropy.
  • Střední naleziště: Obsahují 100-1,000 kbelíčku ropy. Naleznete je v jakémkoliv biomu. Objevují se ve formě pozemní bubliny, která je na úrovni 20-30 a na povrch vystřikuje malý gejzír.
LargeOil
Velké naleziště ropy.
  • Velké naleziště: Obsahují 2,000-17,000 kbelíčků ropy. Nalezete je v jakémkoliv biomu. Objevují se ve formě velké pozemní bubliny, která je na úrovni 20-30. Na povrch vystřikuje velký gejzír vysoký několik desítek blocků.

Pokud pumpujete ropu v oceánu, dejte si pozor, aby jste nenačerpali i vodu, která může zničit již natěženou ropu. Tomu lze předejít obstavěním hlavního pramene.

Rafinace ropy

Ropu můžete rafinovat do formy Fuel pomocí Refinery. Ta musí být poháněna energií. Fuel má větší efektivitu než ropa. Lze ji transportovat přes Waterproof Pipes.

Zajímavosti

  • Ropa umožňuje růst Sugar Cane.
  • Ropa také hydratuje upravenou hlínu pomocí Hoe.
  • V ropě můžete chytat ryby.
  • I když se ropa chová jako voda (vystřikují i modré částice). Nelze však použít systém "Nekonečné vody".
  • Ropa je odolná výbuchům.
  • Z ropy lze udělat i cobblestone generátor.
  • Na rozdíl od vody, ropu lze položit v Netheru. Toto umožňuje získávání velkého množství Obsidianu.

Also on Fandom

Random Wiki