Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

NPC Village

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Overhead NPC Village
Horní pohled na NPC Village
NPC Village (také Village nebo Vesnice) je pozemní struktura osídlená vesničany. Vesničan je mob, který se přirozeně spawnuje ve světě. Tyto vesnice se vyskytují pouze v biomech poušť a Plains. Vesničani v plains mají domy z Oak dřeva, Oak Wooden Planks, Cobblestone, Stone Stairs a Glass Pane. Také mají cesty z Gravelu. Vesničani v poušti mají domy ze Sandstonu, Smooth Sandstonu, Sandstone Slabů, Sandstone Stairs a Glass Pane.

Nalezení vesnice

Jedna z metod je použití SuperFlat světa, kde je terén plochý a vesnice se spawnou. Tato metoda nemusí vždy fungovat:

  1. Najděte si váš seed. Příkaz /seed.
  2. Vytvořte si novou mapu s tímto seedem s modem Creative a SuperFlat
  3. Pokud vám to počítač umožní, nastavte dohled na "far".
  4. Obleťte okolí a hledejte vesnici.
  5. Pokud ji najdete zapište si souřadnice (přes F3).
  6. Běžte do vašeho hlavního světa.
  7. Najděte dané souřadnice. Zde by měla být vesnice i když ne se stejným vzhledem.

K nalezení můžete použít program jako je třeba AMIDST. Zobrazí všechny vesnice ve světě.

Obrana a záchrana vesničanů

Pokud hráč stojí nebo je ve vesnici přes noc, může se spustit event, při kterém dochází k útoku Zombie na vesnici. Vesničani utečou do svým domů, ale pokud hrajete na "Hard", můžou Zombie rozbít dveře. Větší vesnice mají na ochranu Iron Golema, ale i tak je občas potřeba aby hráč pomohl.

Zombie nezabijí vesničana, ale promění ho na Zombie Villagera. Na "Normal" obtížnosti je 50% šance zatím co na "Hard" 100% šance. Zombie Villager jde naštěstí vyléčit následujícím způsobem:

  1. Hoďte na něj Splash Potion of Weakness.
  2. Nakrmte ho Golden Apple.
  3. Počkejte. Léčení trvá několik minut. Aby vám na slunci neshořel, zavřete ho někde v podzemí.

S vesničany můžete obchodovat pravým kliknutím myči.

Popularita

Hráčova popularita začíná na 0 a může se pohybovat mezi -30 a +10. Následující tabulka zobrazuje co se stane když...:

Popularita akcí
Akce Změna popularity
Obchodování s vesničanem za jehoh poslední item. +1
Útok na vesničana -1
Zabití vesničana -2
Útok na malého vesničana (dítě) -3
Zabití vesnického Iron Golema -5

Hráčova popularita se nezresetuje po smrti. Každá vesnice má svůj respekt k vám tudíž v jedné můžete být oblíben a v druhé naopak.

V současné době má popularita jeden efekt: Pokud hráč dosáhne popularity -15 nebo méně, Iron Golemové z vesnice se stanou agresivní proti hráči.

Struktury

Přírodní vesnice obsahuje několik druhů struktur.

Studna: Studna je 2x2 velký bazének naplněný vodou, obklopena Cobblestonem/Sandstonem a má malou stříšku podepřenou Fenci. Normálně je hluboká 10 blocků, ale může být i 4 blocky.

Cesta: Cesty spojují struktury ve vesnicích. Jsou vytvořeny z Gravelu v Plains vesnici a nebo ze Sandstonu v Desert vesnicích.

Lampa: Lampy můžete nalézt kdekoliv ve vesnici. Jsou vytvořeny ze dvou kusů Fence a nahoře je černá vlna. Kolem vlny jsou čtyři Torch.

Chata: Chaty mají zaoblenou střechu, hliněnou podlahu a okna. Občas i stůl.

Malý dům: Malé domy jsou velikostí podobné chatám, ale mají podlahu z Cobblestonu nebo Sandstonu. Jejich střecha je plochá a můžou mít i balkón z fencí a žebříkem. Na rozdíl od ostatních budov, malé domky nemají dveře.

Velký dům: Velké domy jsou ze stejného materiálu jako malé domy, ale mají dveře. Jsou také mnohem větší a připomínají tvar L. V těchto domech se vždy spawnou dva farmáři.

Řeznictví: Řeznictví je malý obchod, který má dva wooden stairs a mezi nimi stůl. Poblíž jsou Stone Slaby. Oplocená zahrada je za domem, chráněná dveřmi. V těchto domech se spawnují farmáři a řezník.

Knihovna: Knihovny jsou delší a užší než ostatní budovy. Obsahují Wooden schody nebo Sandstone schody. Je zde i stůl a několik knihoven. Knihovny mají také velká okna a Crafting Table.

Kovář: Kovárna je celkem složitá budova ze Stone/Sandstone slabů kolem střechy. Před vstupem jsou dvě Furnace, Lava a pár Iron Barů. Kovárna nemá dveře. Také se zde spawnuje truhla s několika itemy.

Farma: Farmy můžou být malé i velké. Všechny obsahují ploty a vodu obklopenou dřevem nebo Sandstonem. Na farmách najdete obilí, brambory nebo mrkev.

Kostel: Kostely jsou vysoké budovy s schody k oltáři. Mají malou třípatrovou věž se žebříkem a Glass Pane. Nahoře je balkón. Jeden kněz s fialovou róbou se zde spawnuje.

Frekvence vesnických staveb

Počet budov ve vesnici je náhodný a ne každá vesnice je složena ze všech budov najednou. Budovy se generují náhodně.

Struktura Defaultní maximum
rozsah
Superflat maximum
rozsah
Chata 2 – 5 3 – 8
Malý dům 2 – 4 3 – 6
Velký dům 0 – 3 1 – 5
Řeznictví 0 – 2 1 – 3
Knihovna 0 – 2 1 – 3
Malá farma 2 – 4 3 – 6
Velká farma 1 – 4 2 – 5
Kovář 0 – 1 0 – 2
Kostel 0 – 1 1 – 2

Loot truhly u kováře

Následující itemy můžete obsahovat truhla u kováře.

Item Množství Šance
Bread 1 – 3 62%
Apple 1 – 3 62%
Iron Ingot 1 – 5 47%
Iron Sword 1 27%
Iron Pickaxe 1 27%
Iron Helmet 1 27%
Iron Chestplate 1 27%
Iron Leggings 1 27%
Iron Boots 1 27%
Oak Sapling 3 – 7 27%
Obsidian 3 – 11 27%
Gold Ingot 1 – 3 27%
Diamond 1 – 3 17%

Zajímavosti

  • Pokud cesta z Gravelu prochází skrz trávu, můžete nalézt na zemi Seeds.
  • Občas se vesnice špatně vygenerují a vchody některých budov jsou zatarasené.

Also on Fandom

Random Wiki