Fandom

Česká Tekkit a FTB Wiki

Ghast

1,415pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Ghast

Ghast

HP 10 (HeartHeartHeartHeartHeart
Útočná síla Maximální explozivní dmg:
17 (Heart × 8.5
Spawn Nether, minimálně 4*4*4 místa, jakýkoliv light level
Dropy Grid Gunpowder (0-2) po smrti.
Grid Ghast Tear (0-1) po smrti.
Zkušenosti 5
Mod Vanilla

Ghasti jsou velké, medůzám a duchům podobné stvoření, kteří se vznášejí v prostoru a „plivou“ firebally. Jsou 4 bloky širocí a 4 bloky vysocí s 9 chapadly. Ghasti jsou schopni se spawnout nad jakýmkoli netransparentním blokem v Nether, pokud mají dostatečný prostor – alespoň 4x4x4.

Chování

Ghasti se standartně vznáší Netherem s očima a pusou zavřenými a opakovaně vydávají vysoký kočce nebo dítěti podobný zvuk. Pusu a oči otvírají když útočí. Při útoku zapiští a pokud jsou raněni tak zděšěně vřeští. Firebally které vystřelují je možné odrazit  seknutím nebo šípem.

Ghasti mají extrémní dosah svého útoku, velkou explozivní sílu a vysokou mobilitu. Narozdíl od ostatních mobů Ghasti nemají pronásledovací „mód“ – nesnaží se k hráči přiblížit. Mají také velice dlouhý dosah, dokáží vystopovat hráče i na vzdálenost kolem 100 bloků.

Ghasti nebudou střílet  na hráče bez přímé viditelnosti – tomu může být zabráněno například i použitím skla, Glass Pane, listů, Nether portálů, Vines, mříží, obou typů plotů a pavučin – umožňující vytvořit cestičky s krásnými scénickými výhledy. Pokud se nehýbají a jsou v dostřelu hráče, dívají se Ghasti přímo směrem k hráči, což dává pocit, že mohou hráče vidět skrz transparentní materiály.

Ghasti mohou být také zapáleni, ačkoli je oheň a láva nezraňují. Pokud jsou Ghasti v lávě jejich pohyblivost je snížena, což dává hráči možnost Ghasta lépe zasáhnout lukem.

Ghasti dropují Ghast Tear při zabití, ale kolikrát může být těžké je sebrat – protože jsou to létající mob a na povrchu Netheru je spousta ohňů a lávy. Ghastí slzy je positivní přísada do regeneračního lektvaru, je také velice cenný na serverech s ekonomikou, takže se vyplatí slzy získat.

Ghastí Firebally

Ghastí firebally mají přímou trajektorii, kterou neovlivňuje gravitace, s nekonečným doletem. Exploze mohou být slyšet ačkoli není vidět místo dopadu. Na blízko je to jeden z nejsilnějších útoků v „Minecraftu“, před ním je jen výbuch Creepera, útok Iron Golema a exploze Wither Skull. Přímý zásah dá dmg za 8 a půl srdce, ale poškození se snižuje se vzdáleností a ještě menší pokud je zásah nepřímý. Každopádně ohnivé poškození nechráněného hráče při přímém zásahu zabije. Pokud se srazí 2 firebally tak jeden je odražen a druhý vybuchne.

Pokud fireball trefí portál nebo dopadne někde blízko, bude portál uzavřen a je nutné ho znovu zažehnout. Pokud hráč navede fireball na uzavřený portál, ten bude opět zažehnut. Bloky po dopadu fireballu jsou také zapáleny, což dále stěžuje boj s Ghastem.

Většina zabitých Ghastů bude pravděpodobně lukem a šípy, jelikož  Ghasti létají. Většinou stačí 2 až 3 zásahy, ale jelikož se pohybují a jsou často relativně vzdálení je kolikrát obtížné je zasáhnout.

Je také možné Ghasty zabít odrážením jejich fireballů. Odražený fireball zabije Ghasta na jednu ránu a kolikrát i blízký výbuch je dokáže zabít. Pokud je fireball odražen mečem s Loot Enchantem, tak tímto pak přebírá enchant a drop z Ghasta může být větší. Takovýto fireball „tenis“ nemusí být až tak jednoduchý, Ghasti se pohybují a správně odrazit fireball vyžaduje také dobré načasování/štěstí. Hráč musí také riskovat přímý zásah.

Ghast může být zabit také zbraní na blízko, pokud se k němu hráč dostatečně přiblíží. Pak stačí 2 zásahy kamenným mečem. Nejvíce zranitelní jsou v prostorech s nízkým stropem. Je také možné použít rybářský prut k přitažení Ghasta, pokud se již nachází v dosahu prutu. Bližší Ghasti jsou také jednodušší na zasažení lukem, ačkoli šance vyhnout se fireballu je podstatně menší.

Also on Fandom

Random Wiki